Blog

Urmareste ultimile stiri

Programul Startup Nation

Programul Startup Nation

Cu scopul de a implica cetatenii in structurile economice private, guvernul Romaniei a initiat programul Start-up Nation. Programul urmareste finantarea anuala NERAMBURSABILA pana in suma de 200.000 Lei, a unui numar de 10.000 de antreprenori din mediul rural si urban, si crearea unui numar minim de 20.000 de locuri de munca.Conditiile de eligibilitate sunt:

  • aplicantii trebuie sa fie firme infiintate dupa 30.01.201 si au obligativitatea de a crea minim un loc de munca pe care sa il pasteze o perioada de 2 ani;
  • chiriile, utilitățile și salariile sunt eligibile pentru 1 an, respectiv pentru toată durata de implementare a proiectului;
  • aplicantii trebuie sa desfasoare o activitate economica se regaseste pe lista codurilor CAEN eligibile. Lista poate fi consultata aici (Art. 3);
  • realizarea unui plan de afaceri care urmareste planul propus de secretarul de stat. Detalii despre structura acestuia si punctajele alocate fiecarui criteriu le regasesti aici (Anexa);
  • admiterea in program se va face condrom principiului „primul venit-primul servit”, cu respectarea pragului de minim 50 puncte.

Calendarul programului Start-up Nation

Mai- Iunie 2017 – Perioada inscrieri;
Iunie 2017 – Afisare lista aplicanti;
Mai-Iulie 2017 – Verificarea eligibilitatii si a planurilor de afaceri;
Iunie -August 2017 – Semnarea contractelor;
August- Noiembrie 2017 – Depunere documente plata;
August 2017 pana in cursul anului 2018 – Efectuatea platilor si depunerea dovezilor de plata.

Cheltuieli eligibile si neeligibile 

Este relevant in a constientiza faptul ca o afacere, indiferent de domeniul de activitate, prezinta rareori doar cheltuielile eligibile mentionate in cadrul Programului Start-Up Nation. De cele mai multe ori, apar tot felul de cheltuieli pe langa cele prevazute in planul initial de afaceri.

Cheltuielile eligibile sunt reprezentate de: achizitionarea/ inchiriere spatii pentru desfasurarea activitatii, echipamente si utilaje, autoutilitare, echipamente de climtizare/incalzire, echipamente de obtinere a unei economii de energie, echipamente IT, mobilier, birotica, chirii, salarii (pentru o perioada de 6 luni si sunt limitate la mediu pe economie ) realizarea de pagini web, promovare, francize, licente, cursuri de antreprenoriat, software si consultanta . In ceea ce priveste TVA-ul, se doreste ca aceasta sa fie o cheltuiala eligibila pentru firmele care nu sunt platitoare de TVA. Bunurile achizitionate in cadrul programului trebuie sa fie noi, nu  se permite achizitionarea de bunuri second hand precum nici bunurile finantate prin leasing.

Pe langa cheltuielile mentionate anterior, viitorii aplicanti ar trebui sa acorde atentie si  cheltuielilor care nu sunt elegibile dar care pot aparea si pot influenta intr-un mod negativ buna desfasurare a activitatii. Printre acestea se pot numara:

  • taxele si asigurarile sociale aferente fiecarui salariat. Deoarece toate aceste taxe trebuie platite catre ANAF  in termen de 25 de zile, intreprinzatorul va fi nevoit, datorita intarzierilor uzuale in platile realizate de catre stat, sa suporte cheltuielile.
  • plata chiriei pentru cateva luni in cazul in care proprietarul nu este dispus sa accepte pana ce vor fi incasati banii de la stat;
  • plata garantiei la inchiriere, garantie cerut de majoritatea propritarilor (echivalentul a 1-2 luni de chirie)
  • evaluarea spatiului dorit spre achizitionare de catre un evaluator autorizat va fi in totalitate suportata de intreprinzator;
  • amenajarea spatiilor achizitionate/inchiriate;
  • achizitionarea materiei prime, cheltuiala care nu este momentan eligibila;
  • costurile aferente angajarii unor persoane din categoriile defavorizate, precum ar putea fi cursurile de calificare
  • asigurarile obligatorii pentru echipamentele achizitionate;
  • costuri cu furnizorii care nu accepta sa fie platiti prin proiect cu cateva luni intarziere respectiv cu cei care cer un avans pentru a elibera facturi fiscale;
  • diferentele inregistrate intre bugetul din planul de afaceri si cele realizare in momentul implementarii proiectului;

Suplimentar informatiilor detaliate anterior este relevant de stiut ca, in cazul achizitionarii/inchirierea unui spatiu propriu pentru desfasurarea activitatii, pentru a fi considerata cheltuiala eligibila, acesta nu poate fi un spatiu locativ ci trebuie sa aiba trecut in Cartea Funciara, in functie de necesitate, una din urmatoarele destinatii: productie, servicii, comercial, birouri.
In general, multe dintre spatiile existente pe piata oferite spre vanzare/inchiriere chiar daca in realitate arata ca si un spatiu comercial nu au trecut in CF aceasta destinatie.

Pentru o mai buna informare cu privire la disponibilitatea spatiilor spre achizitionare/inchiriere respectiv pentru a realiza un buget cat mai relevant tinand cont de preturile de pe piata din Cluj Napoca, va invitam, sa consultati urmaroarele sectiuni ale site-ul nostru: PRODUCTIE, BIROURI, SPATII COMERCIALE.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *